\ Warsztat Terapi Zajęciowej w Mielcu

Aktualnosci

W dniach 14- 18 września 2015r. odbyła się wycieczka nad morze. 13 września o godz. 1930 wyjechaliśmy autokarem
w kierunku Gdańska. Nad ranem 14 września dotarliśmy na miejsce- Gdańsk Sobieszewo- dzielnica Gdańska, leżąca u ujścia Wisły do Bałtyku i poszliśmy na spacer po plaży. Następnie udaliśmy się do pensjonatu- Studium Szkolenia Służb Mundurowych, przy ulicy Wiosłowej 61, gdzie po rozpakowaniu bagaży i krótkim odpoczynku zjedliśmy przepyszny obiad. Po obiedzie ponownie udaliśmy się na spacer- nasz pensjonat położony był przy sosnowym lesie, w odległości zaledwie kilkuset metrów od piaszczystej plaży, a okolica i położenie gwarantowały znakomite warunki do wypoczynku. Po spacerze graliśmy w siatkówkę i piekliśmy kiełbaski przy ognisku.

Następny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania wraz  z przewodnikiem Gdańska- centrum kulturalnego, naukowego i gospodarczego- Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, największa ceglana, gotycka budowla w Europie. We wnętrzu mogliśmy podziwiać wiele doskonałych dzieł sztuki średniowiecznej i barokowej m. in. Kamienną Pietę, kopię Sądu Ostatecznego, zegar astronomiczny. Następny punkt to zwiedzanie Domu Uphagena położonego przy ulicy długiej 12 w Gdańsku- jedyna w Polsce i jedna z niewielu w Europie kamienic mieszczańskich z XVIII wieku dostępna do zwiedzania. Spacerując po Gdańsku podziwialiśmy Dwór Artusa, Fontannę Neptuna- symbol Gdańska, Królewskie Kamieniczki, Złotą Kamieniczkę, Żuraw, który pełni obecnie funkcję bramy miejskiej. Potem udaliśmy się na Westerplatte- symbol wybuchu II wojny światowej-symbol odwagi, honoru, odpowiedzialności i bohaterstwa, a także bólu, cierpień i zwątpienia, oraz trwania na posterunku. Do pensjonatu wróciliśmy na obiadokolację, a wieczorem odbyła się dyskoteka.

W środę po zjedzeniu śniadania udaliśmy się wraz z przewodnikiem do Katedry w Gdańsku Oliwie, gdzie posadzka świątyni leży niemal metr niżej niż otaczający budowlę teren. Wewnątrz Katedry znajdują się 23 ołtarze o dużej wartości historycznej oraz wiele dzieł sztuki, wysłuchaliśmy przepięknego koncertu organowego. Następnie udaliśmy się do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po Sopockim molo i do Oceanarium Gdyńskiego, gdzie oglądaliśmy wystawy muzealne dotyczące oceanografii i hydrobiologii oraz akwaria z florą i fauną zarówno morską jak i śródlądową. W Gdyni zwiedzaliśmy również trzymasztowy żaglowiec szkolny „Dar Pomorza”- statek- muzeum, który pod polską banderą odbył m. in. 102 rejsy szkolne, zasłynął jako pierwszy statek w dziejach polskiej bandery  handlowej, który opłynął dookoła świat, wyszkolił 13 384 studentów. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację, a wieczorem graliśmy w siatkówkę i piekliśmy kiełbaski przy ognisku.

Kalendarz
Dzis
Brak wydarzeń w tym dniu.