\ Warsztat Terapi Zajęciowej w Mielcu

Aktualnosci

Dnia 18 września 2016r. uczestnicy  Warsztatu Terapii Zajęciowej w Mielcu wyruszyli na wycieczkę do Gniezna, Biskupina, Strzelna, Kruszwicy i Poznania.

Po całodniowej  podróży dotarliśmy na miejsce naszego zakwaterowania do hotelu „W Starej Kamienicy" w Gnieźnie. W którym zostaliśmy powitani uroczystą kolacją.

Pierwszy dzień  naszego pobytu rozpoczęliśmy  od udania się pieszo na wzgórze Lecha, którego zwiedzanie rozpoczęliśmy przy pomniku Chrobrego obok Katedry w Gnieźnie. Kolejną atrakcją były Drzwi Gnieźnieńskie, na których ukazany był żywot świętego Wojciecha- pierwszego  męczennika w historii Polski. Potem udaliśmy się do podziemi katedralnych. Następnie poszliśmy na wieżę katedralną, z której podziwialiśmy panoramę Gniezna. Po wizycie na  wieży przeszliśmy na starówkę Gniezna, gdzie mieliśmy czas wolny na kupowanie pamiątek i kawę. Po odpoczynku zwiedziliśmy wnętrze katedry i skarbiec katedralny.  Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy się do hotelu, w którym czekała nas pyszna obiadokolacja. Wieczorem organizatorzy wycieczki zorganizowali dla nas grilla.

Drugiego dnia po śniadaniu i zabraniu suchego prowiantu udaliśmy się autokarem do Biskupina. W Biskupinie mieliśmy okazję zwiedzić rezerwat archeologiczny, w którym znajdowała się rekonstrukcja osady neolitycznej i osady kultury łużyckiej. W rezerwacie archeologicznym zwiedziliśmy także zagrodę Wisza, która była scenografią do filmu o początkach państwa polskiego- „Stara Baśń”. Ostatnią atrakcją, którą zobaczyliśmy w Biskupinie była hodowla zwierząt, którą zajmowali się mieszkańcy tego terenu w przeszłości, były to: owce wrzosówki, bydło rasy czerwonej i koniki polskie. Po chwili czasu wolnego i zakupie pamiątek udaliśmy się Strzelna.  W Strzelnie zwiedziliśmy romańską rotundę świętego Prokopa oraz kościół NMP, w którym znajdują się słynne romańskie kolumny z wyobrażeniem wad i zalet panien. Po zakończeniu pobytu w Strzelnie udaliśmy się do Kruszwicy. W Kruszwicy zwiedziliśmy romańską kolegiatę świętych Piotra i Pawła oraz weszliśmy na Mysią wieżę, z którą wiąże się legenda o królu Popielu. Ostatnią atrakcją tego dnia był rejs po jeziorze Gopło statkiem Rusałka. Po dniu pełnym wrażeń powróciliśmy do Gniezna, gdzie czekała na nas obiadokolacja, a po niej dyskoteka.

Trzeciego dnia wycieczki po śniadaniu i zabraniu suchego prowiantu udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. Atrakcją czekającą nas w tym muzeum był spektakl audiowizualny w 3D o początkach  państwa polskiego oraz ekspozycja znalezisk archeologicznych. Po wizycie w MPPP udaliśmy się do Ostrowa Lednickiego. W Ostrowie Lednickim zwiedzaliśmy pozostałości grodu średniowiecznego, w którym prawdopodobnie Mieszko I przyjął chrzest. Następną atrakcją tego dnia była wizyta w Poznaniu. W Poznaniu mieliśmy okazję zwiedzić zabytkową starówkę, na której znajduje się renesansowy. Na starówce był  czas na kupowanie pamiątek i podziwianie zabytkowej architektury. Po obejrzeniu starówki udaliśmy się na Ostrów Tumski, na którym zwiedziliśmy zabytkową Katedrę. W Katedrze odbyliśmy wizytę w podziemiach, gdzie zobaczyliśmy kryptę arcybiskupów oraz fragment misy chrzcielnej, ale to nie były jedyne atrakcje czekające na nas w katedrze. W katedrze zobaczyliśmy także film o historii poprzednich świątyń znajdujących się w miejscu obecnej oraz Złotą kaplicę, w której są pochowane doczesne szczątki Bolesława Chrobrego. Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy się do hotelu, w którym rozpoczęliśmy przygotowania do drogi powrotnej do domu.

22 września powróciliśmy do Mielca pełni niezapomnianych wrażeń z naszego pobytu w Wielkopolsce.

Kalendarz
Dzis
Brak wydarzeń w tym dniu.