\ Warsztat Terapi Zajęciowej w Mielcu

Aktualnosci

Dwudniowa wycieczka do Sanoka.

W dniach 1-2.06.2019r. uczestnicy Warsztatu Terapii Zajęciowej w Mielcu odbyli wycieczkę do Sanoka. Organizatorem wyjazdu było Stowarzyszenie Stowarzyszenie Rodziców Osób Niepełnosprawnych i Osób Wspierających działające przy naszym WTZ. Na wycieczkę wyruszyliśmy w sobotę o godzinie 900. Zwiedzanie Sanoka rozpoczęliśmy od wizyty na Zamku, na którym zobaczyliśmy kolekcję sztuki cerkiewnej z XII-XX wieku. Uczestnicy dowiedzieli się jak wykonywane są ikony i ile ich zawiera ikonostas. Następnie zobaczyliśmy wystawę prac Zbigniewa Beksińkiego, na którą składały się rzeźby i obrazy. Później zobaczyliśmy galerię rzeźb Mariana Kruczka. Zwiedzanie zamku zakończyliśmy na wizycie w zbrojowni i schronie obserwacyjnym z okresu II wojny światowej.

Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy na pyszną obiadokolację w zajeździe „GAWRA” w pobliskich Łączkach. Dzień zakończyliśmy grillem, któremu towarzyszyła muzyka. Dzięki której była okazja do tańca.

Drugi dzień pobytu w Sanoku rozpoczęliśmy od Śniadania, po którym udaliśmy się na zwiedzanie skansenu w Sanoku. W skansenie zobaczyliśmy „Galicyjski Rynek”, który jest rekonstrukcją XIX wiecznego miasta.  Na rynku znajdowały się takie budynki jak: karczma, poczta ,urząd gminy, apteka, sklep. W skansenie znajdowały się także chaty, które można było spotkać n atypowej XIX wiecznej wsi w południowo-wschodniej Polsce. W części wiejskiej skansenu oprócz tzw. „kurnych chat” znajdowała się: kuźnia, szkoła, cerkiew oraz dwór szlachecki. Po zakończonym zwiedzaniu zjedliśmy obiad w restauracji znajdującej się w pobliżu skansenu. Po obiedzie  udaliśmy się w drogę powrotną do Mielca. Do domu wróciliśmy około godziny 1700.

Kalendarz
Dzis
Brak wydarzeń w tym dniu.